Toimitusaikahaasteet on nyt selätetty

Vuonna 2020 maatamme kohdannut koronaepidemia asetti Hyvän Kaupan Paikalle haasteita tuotteiden toimitusajoissa pysymiselle. Tähän valitettavaan tilanteeseen vaikuttivat monet syyt, joiden korjaamiseksi on tehty lukuisia mittavia toimia. Jatkossa Hyvän Kaupan Paikan asiakkaat voivatkin luottaa siihen, että tilatut tuotteet tulevat aina sovittuna aikana perille.

Koronaepidemian myötä poikkeuksellisen voimakkaasti muuttunut markkinatilanne aiheutti vuonna 2020 myös Hyvän Kaupan Paikalle haasteita toimitusaikojen aikatauluissa pysymiselle. Nämä ongelmat olivat osittain Hyvän Kaupan Paikan omasta toiminnasta riippumattomia, mutta niiden ratkaisemiseen pyrittiin silti tekemään kaikki voitava. Hyvän Kaupan Paikka haluaakin toimia jatkossa niin, että asiakkaat ovat kaikilta osin tyytyväisiä kaupankäyntiin.

Yksi merkittävimmistä toimitusvaikeuksien taustalla vaikuttavista seikoista oli tuotteiden tilauskannan erittäin nopea vahvistuminen vuonna 2020. Kysyntä kasvoi Hyvän Kaupan Paikan verkkokaupassa niin vauhdikkaasti, että tuotteiden valmistus ei pysynyt kehityksessä mukana, ja vastaavasti myös poikkeuksellisessa tilanteessa parhaansa tekevä asiakaspalvelu ruuhkautui. Asiakkaille ei pystytty tarjoamaan niin sujuvaa asiakaskokemusta kuin olisi haluttu ja siksi ongelmien korjaamiseksi ryhdyttiin nopeasti tekemään mittavia ja määrätietoisia parannustoimia.

Toimien myötä tuotteiden toimituksia vaivanneet haasteet pystyttiin selättämään ja asiakkaat voivat olla taas rauhallisin mielin. He saavat jatkossa kaikki tilaamansa tuotteet ripeästi toimitettuina omaa pihaansa tai puutarhaansa komistamaan. Aikataulujen pitävyydestä ja asiakastyytyväisyyden ylläpitämisestä onkin tehty yksi Hyvän Kaupan Paikan toimintaa keskeisesti ohjaava periaate.

Asiakastyytyväisyyden ja toimitusaikojen eteen on tehty lukuisia kehitystoimia

Hyvän Kaupan Paikka on tehnyt vuosina 2020 ja 2021 koko joukon toimintaansa merkittävästi edistäviä toimenpiteitä. Tavoitteena on luoda asiakkaille sujuva ja miellyttävä asiointikokemus sekä lunastaa lupaus siitä, että kaikki toimitukset tulevat varmasti ajallaan perille.

Toiminnan kehittämisen ohjenuorana ovat olleet asiakaspalautteet. Niitä on tarkasteltu huolellisesti ja toimenpiteet on käynnistetty sen pohjalta, että jatkossa Hyvän Kaupan Paikan toiminta vastaa asiakkaiden odotuksia ja toiveita. Asiakastyytyväisyyden jatkuva kehittäminen on Hyvän Kaupan Paikalle tärkeää ja sen eteen ollaan valmiita tekemään töitä jatkossakin.

Parannuksia on tehty moniin eri toimintojen osa-alueeseen: asiakaspalveluun, palautteiden käsittelyprosessiin ja reklamaatioihin reagoimiseen, mutta etenkin tuotteiden toimituksiin liittyviin seikkoihin. Näillä toimilla on haluttu varmistaa, että tuotteita löytyy varastosta ja ne saadaan aina lähetettyä aikataulujen mukaisesti asiakkaille.

Luotettavat toimitusajat suurella varasto- ja valmistuskapasiteetilla

Hyvän Kaupan Paikan varastokapasiteetin merkittävä kasvattaminen on ollut keskeisimpiä parannustoimia toimitusaikojen aikatauluissa pysymisen varmistamiseksi jatkossa.

Aiemmin käytössä oli 800 neliömetrin lämmitetty varastotila, joka on uudistusten myötä laajentunut 3000 neliömetriin. Kaiken kaikkiaan varastotilaa on nyt jopa 4000 neliömetriä. Varaston arvo on vastaavasti kasvanut aiempaan verrattuna kolminkertaiseksi vuoden 2021 kuluessa.

Käytännössä suurempi varastokapasiteetti tarkoittaa asiakkaan näkökulmasta, että tuotteita on aina valmiina varastossa odottamassa tilauksia. Näin toimitukset saadaan nopeasti liikkeelle tilauksen tultua Hyvän Kaupan Paikkaan.

Tuotteiden valmistuskapasiteetin ja tuotteiden kokoonpanon resurssien lisäämisellä on ollut oma merkittävä osansa erinomaisen toimitusvarmuuden saavuttamisessa.

Piharakennukset tai kylpytynnyrit toimitetaankin aina aikataulujen mukaan Hyvän Kaupan Paikalle ilmoitettuun osoitteeseen.

Laadunvalvonta varmistaa, että kaikki on kunnossa

Hyvän Kaupan Paikka on tullut tunnetuksi siitä, että sen tuotteet ovat hinta– laatusuhteeltaan erinomaisia. Asiakkaalle halutaan toimittaa hänen odotuksiaan vastaavia tuotteita ja siksi kaikki lähetykset tarkistetaan Hyvän Kaupan Paikan toimesta huolellisesti ennen kuin ne laitetaan matkaan.

Kun asiakas saa järkevällä hinnalla tarkoituksenmukaisen, silmää miellyttävän ja vuosikausia käytössä luotettavasti palvelevan piharakennuksen, kylpytynnyrin tai muun tuotteen, on hän hankintaansa tyytyväinen. Tämä asiakkaan kokema tyytyväisyyden tunne onkin Hyvän Kaupan Paikan toimintaa ohjaava tavoite.

  • Finnish
  • English
  • Swedish
  • German
  • French
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 19.3.2019 alkaen.

Verkkokauppa

Suomen Hyvän Kaupan Paikka Oy
Krouvintie 1
90400 Oulu

08 378 200
myynti@hyvankaupanpaikka.fi
www.hyvankaupanpaikka.fi
2006699-8

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Verkkopankit

Käytössä on kaikki yleisimmät verkkopankit. Maksunvälittäjänä toimii Checkout.fi. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu ja Checkout Finland Oy on OPn omistuksessa. Checkout-palvelun maksuehdot.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Checkout Finland Oy maksusi Suomen Hyvän Kauppa Oy:lle.

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille.  Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Sandander-ostorahoitus

Santander-ostorahoitus edellyttää ennakkoon hyväksyttyä rahoituspäätöstä, jonka olette hakeneet ennakkoon sivustomme kautta Santanderin verkkopalvelusta. Ostorahoitus on mahdollista vain, jos teillä on rahoituspäätös. Huomioikaa myös, että tilauksenne kokonaisumma ei saa ylittää teille myönnettyä rahoitussummaa.

Ennakkomaksu tilisiirtona

Pdf-lasku ladataan tilausvahvistuksessa olevasta linkistä. Maksun kirjauduttua tilillemme tilauksen käsittely jatkuu.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Suomen Hyvän Kaupan Paikka Oy
Krouvintie 1
90400 Oulu

08 378 200
myynti@hyvankaupanpaikka.fi
www.hyvankaupanpaikka.fi
2006699-8

Maksuehto

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.

Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista.

Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Maksuehdot sovitaan tilauksen yhteydessä ja sovittujen eräpäivien noudattaminen vahvistaa toimitusaikataulun.
Asiakkaalla on oikeus kaupan peruutukseen kuluttajasuojalain mukaisesti 14 päivän ajan tilausvahvistuksen/laskun vastaanottamisesta. Mikäli peruutusta ei ole mainitussa ajassa tehty, kauppa katsotaan sitovaksi. Laskun maksu katsotaan vahvistamiseksi.

Toimitusmuoto ja -kulut

Toimitusmuoto valitaan tuotekohtaisesti tuotteen oston yhteydessä ennen kuin tuote siirretään ostoskoriin. Myös toimituskulu on tuotekohtainen ja selviää tuotesivulla.

Haetaan paikan päältä

Tilauksen voi noutaa sovitusti liikkeestämme.

Rahti

Toimituskulut sisältävät rahti- ja pakkauskulut.Tuote toimitetaan asiakkaalle kotiin kuljetettuna, jolloin asiakas maksaa rahdin. 

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Sovimme aina tarkan toimitusajan. Ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautukset

Palautuksista on neuvoteltava aina myyntipalvelumme kanssa. Hyvitämme tuotteiden palautuksista ehjinä vahingoittumattomissa pakkauksissa palautettujen tuotteiden mukaisesti, mahdolliset toimituskustannukset vähennetään palautuksen määrästä.

Asennettuja tai osin asennettuja tuotteita emme ota vastaan palautuksina. Palautuksissa ostaja vastaa tuotteiden asianmukaisesta pakkauksesta niin, että kuljetusyhtiö pystyy ne kalustollaan noutamaan ja turvallisesti kuljettamaan. Palautusten rahtikustannukset maksaa myyjä niissä tapauksissa että asiasta on sovittu myyjäliikkeen kanssa ja tuote palautetaan myyjän kuljetusyhtiön sopimusnumerolla varastolle tai tehtaalle. 

Varastointi

Mahdollisesti ulkona varastoitavat tuotteet on pakattu säänkestävään pakettiin. Mikäli tuotetta varastoidaan asiakkaan luona ulkona ennen asennusta, paketit on tarkastettava mahdollisten repeytymien osalta ja tarvittaessa suojattava säältä. Pahvilaatikoissa toimitettavat tuotteet on varastoitava kuivissa tiloissa.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon.

Huolellisesta pakkaamisesta huolimatta voivat paketit vaurioitua kuljetuksen yhteydessä. Siksi on syytä jo lähetystä vastaanottaessa tarkistaa sen kunto kuljettajan (tai muun kuljetusliikkeen edustajan) läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tulee vastaanottajan pyytää tavarankuljettajaa tekemään heti vahinkoilmoitus, eli rahtikirjaan laitetaan merkintä vauriosta ja kuljettajan allekirjoitus + nimenselvennys. Tämän jälkeen kuluttajan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiakseen kuljetusvaurion käsittelystä.