Vuonna 2020 maatamme kohdannut koronaepidemia asetti Hyvän Kaupan Paikalle haasteita tuotteiden toimitusajoissa pysymiselle. Tähän valitettavaan tilanteeseen vaikuttivat monet syyt, joiden korjaamiseksi on tehty lukuisia mittavia toimia. Jatkossa Hyvän Kaupan Paikan asiakkaat voivatkin luottaa siihen, että tilatut tuotteet tulevat aina sovittuna aikana perille.
Koronaepidemian myötä poikkeuksellisen voimakkaasti muuttunut markkinatilanne aiheutti vuonna 2020 myös Hyvän Kaupan Paikalle haasteita toimitusaikojen aikatauluissa pysymiselle. Nämä ongelmat olivat osittain Hyvän Kaupan Paikan omasta toiminnasta riippumattomia, mutta niiden ratkaisemiseen pyrittiin silti tekemään kaikki voitava. Hyvän Kaupan Paikka haluaakin toimia jatkossa niin, että asiakkaat ovat kaikilta osin tyytyväisiä kaupankäyntiin.
Yksi merkittävimmistä toimitusvaikeuksien taustalla vaikuttavista seikoista oli tuotteiden tilauskannan erittäin nopea vahvistuminen vuonna 2020. Kysyntä kasvoi Hyvän Kaupan Paikan verkkokaupassa niin vauhdikkaasti, että tuotteiden valmistus ei pysynyt kehityksessä mukana, ja vastaavasti myös poikkeuksellisessa tilanteessa parhaansa tekevä asiakaspalvelu ruuhkautui. Asiakkaille ei pystytty tarjoamaan niin sujuvaa asiakaskokemusta kuin olisi haluttu ja siksi ongelmien korjaamiseksi ryhdyttiin nopeasti tekemään mittavia ja määrätietoisia parannustoimia.
Toimien myötä tuotteiden toimituksia vaivanneet haasteet pystyttiin selättämään ja asiakkaat voivat olla taas rauhallisin mielin. He saavat jatkossa kaikki tilaamansa tuotteet ripeästi toimitettuina omaa pihaansa tai puutarhaansa komistamaan. Aikataulujen pitävyydestä ja asiakastyytyväisyyden ylläpitämisestä onkin tehty yksi Hyvän Kaupan Paikan toimintaa keskeisesti ohjaava periaate.
Hyvän Kaupan Paikka on tehnyt vuosina 2020 ja 2021 koko joukon toimintaansa merkittävästi edistäviä toimenpiteitä. Tavoitteena on luoda asiakkaille sujuva ja miellyttävä asiointikokemus sekä lunastaa lupaus siitä, että kaikki toimitukset tulevat varmasti ajallaan perille.
Toiminnan kehittämisen ohjenuorana ovat olleet asiakaspalautteet. Niitä on tarkasteltu huolellisesti ja toimenpiteet on käynnistetty sen pohjalta, että jatkossa Hyvän Kaupan Paikan toiminta vastaa asiakkaiden odotuksia ja toiveita. Asiakastyytyväisyyden jatkuva kehittäminen on Hyvän Kaupan Paikalle tärkeää ja sen eteen ollaan valmiita tekemään töitä jatkossakin.
Parannuksia on tehty moniin eri toimintojen osa-alueeseen: asiakaspalveluun, palautteiden käsittelyprosessiin ja reklamaatioihin reagoimiseen, mutta etenkin tuotteiden toimituksiin liittyviin seikkoihin. Näillä toimilla on haluttu varmistaa, että tuotteita löytyy varastosta ja ne saadaan aina lähetettyä aikataulujen mukaisesti asiakkaille.
Hyvän Kaupan Paikan varastokapasiteetin merkittävä kasvattaminen on ollut keskeisimpiä parannustoimia toimitusaikojen aikatauluissa pysymisen varmistamiseksi jatkossa.
Aiemmin käytössä oli 800 neliömetrin lämmitetty varastotila, joka on uudistusten myötä laajentunut 3000 neliömetriin. Kaiken kaikkiaan varastotilaa on nyt jopa 4000 neliömetriä. Varaston arvo on vastaavasti kasvanut aiempaan verrattuna kolminkertaiseksi vuoden 2021 kuluessa.
Käytännössä suurempi varastokapasiteetti tarkoittaa asiakkaan näkökulmasta, että tuotteita on aina valmiina varastossa odottamassa tilauksia. Näin toimitukset saadaan nopeasti liikkeelle tilauksen tultua Hyvän Kaupan Paikkaan.
Tuotteiden valmistuskapasiteetin ja tuotteiden kokoonpanon resurssien lisäämisellä on ollut oma merkittävä osansa erinomaisen toimitusvarmuuden saavuttamisessa.
Piharakennukset tai kylpytynnyrit toimitetaankin aina aikataulujen mukaan Hyvän Kaupan Paikalle ilmoitettuun osoitteeseen.
Hyvän Kaupan Paikka on tullut tunnetuksi siitä, että sen tuotteet ovat hinta– laatusuhteeltaan erinomaisia. Asiakkaalle halutaan toimittaa hänen odotuksiaan vastaavia tuotteita ja siksi kaikki lähetykset tarkistetaan Hyvän Kaupan Paikan toimesta huolellisesti ennen kuin ne laitetaan matkaan.
Kun asiakas saa järkevällä hinnalla tarkoituksenmukaisen, silmää miellyttävän ja vuosikausia käytössä luotettavasti palvelevan piharakennuksen, kylpytynnyrin tai muun tuotteen, on hän hankintaansa tyytyväinen. Tämä asiakkaan kokema tyytyväisyyden tunne onkin Hyvän Kaupan Paikan toimintaa ohjaava tavoite.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 19.3.2019 alkaen.
Suomen Hyvän Kaupan Paikka Oy
Myyntimiehenkuja 10
90410 Oulu
08 378 200
myynti@hyvankaupanpaikka.fi
www.hyvankaupanpaikka.fi
2006699-8
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet ja yleisimmät maksukortit.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Pdf-lasku ladataan tilausvahvistuksessa olevasta linkistä. Maksun kirjauduttua tilillemme tilauksen käsittely jatkuu.
Ostaessasi Hyvän Kaupan Paikka Rahoituksella voit valita sinulle sopivimman maksuvaihtoehdon. Hyvän Kaupan Paikka Rahoitus on jatkuva luotto, jonka minimiluottoraja on 2000 euroa. Luoton muusta käytöstä voi seurata korkeampi tai alempi todellinen vuosikorko. Luotonantaja Resurs Bank AB Suomen sivuliike.
Käytettävissä ovat Klarnan tarjoamat maksutavat, kuten lasku, erämaksu, korttimaksu ja verkkopankkimaksu. Maksaminen tapahtuu turvallisesti Klarnan järjestelmän kautta, ja voit valita itsellesi sopivimman maksutavan kassalla.
Lisätietoja Klarnan tarjoamista maksutavoista ja ehdoista löydät osoitteesta www.klarna.com/fi.
Santander-ostorahoitus edellyttää ennakkoon hyväksyttyä rahoituspäätöstä, jonka olette hakeneet ennakkoon sivustomme kautta Santanderin verkkopalvelusta. Ostorahoitus on mahdollista vain, jos teillä on rahoituspäätös. Huomioikaa myös, että tilauksenne kokonaisumma ei saa ylittää teille myönnettyä rahoitussummaa.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Suomen Hyvän Kaupan Paikka Oy
Myyntimiehenkuja 10
90410 Oulu
08 378 200
myynti@hyvankaupanpaikka.fi
www.hyvankaupanpaikka.fi
2006699-8
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Maksuehdot sovitaan tilauksen yhteydessä ja sovittujen eräpäivien noudattaminen vahvistaa toimitusaikataulun. Asiakkaalla on oikeus kaupan peruutukseen kuluttajasuojalain mukaisesti 14 päivän ajan tilausvahvistuksen/laskun vastaanottamisesta. Mikäli peruutusta ei ole mainitussa ajassa tehty, kauppa katsotaan sitovaksi. Laskun maksu katsotaan vahvistamiseksi.
Toimitusmuoto valitaan tuotekohtaisesti tuotteen oston yhteydessä ennen kuin tuote siirretään ostoskoriin. Myös toimituskulu on tuotekohtainen ja selviää tuotesivulla.
Tilauksen voi noutaa sovitusti noutovarastoltamme Oulusta.
Toimituskulut sisältävät rahti- ja pakkauskulut. Tuote toimitetaan asiakkaalle kotiin kuljetettuna, jolloin asiakas maksaa rahdin.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Sovimme aina tarkan toimitusajan. Ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Palautuksista on neuvoteltava aina myyntipalvelumme kanssa. Hyvitämme tuotteiden palautuksista ehjinä vahingoittumattomissa pakkauksissa palautettujen tuotteiden mukaisesti, mahdolliset toimituskustannukset vähennetään palautuksen määrästä.
Asennettuja tai osin asennettuja tuotteita emme ota vastaan palautuksina. Palautuksissa ostaja vastaa tuotteiden asianmukaisesta pakkauksesta niin, että kuljetusyhtiö pystyy ne kalustollaan noutamaan ja turvallisesti kuljettamaan. Palautusten rahtikustannukset maksaa myyjä niissä tapauksissa että asiasta on sovittu myyjäliikkeen kanssa ja tuote palautetaan myyjän kuljetusyhtiön sopimusnumerolla varastolle tai tehtaalle.
Mahdollisesti ulkona varastoitavat tuotteet on pakattu säänkestävään pakettiin. Mikäli tuotetta varastoidaan asiakkaan luona ulkona ennen asennusta, paketit on tarkastettava mahdollisten repeytymien osalta ja tarvittaessa suojattava säältä. Pahvilaatikoissa toimitettavat tuotteet on varastoitava kuivissa tiloissa.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon.
Huolellisesta pakkaamisesta huolimatta voivat paketit vaurioitua kuljetuksen yhteydessä. Siksi on syytä jo lähetystä vastaanottaessa tarkistaa sen kunto kuljettajan (tai muun kuljetusliikkeen edustajan) läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tulee vastaanottajan pyytää tavarankuljettajaa tekemään heti vahinkoilmoitus, eli rahtikirjaan laitetaan merkintä vauriosta ja kuljettajan allekirjoitus + nimenselvennys. Tämän jälkeen kuluttajan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiakseen kuljetusvaurion käsittelystä.