Mitä pitää huomioida ennen kylpytynnyrin ostamista?

Oma kylpytynnyri eli palju on monen suomalainen haaveissa kotipihalle tai mökille. Kesän lähestyessä haave nousee taas ajatuksiin voimakkaampana. Yhä useamman suomalaisen pihapiirissä palju komeileekin jo, mutta lähes yhtä monen mielessä pyörii ajatuksia mitä tulee huomioida ennen kylpytynnyrin ostamista. Lue blogista mitä asioita on hyvä miettiä ennen kylpytynnyrin valintaa.

Mieti kenelle ja millaiseen käyttöön kylpytynnyri tulee

Markkinoilla on tarjolla erikokoisia ja eri materiaaleista valmistettuja kylpytynnyreitä. Ostaja voi tuntea joutuneensa sellaiseen viidakkoon, josta ei itse meinaa selvitä. Muutamia asioita on hyvä miettiä etukäteen ennen ostopäätöstä, ja aina kannattaa ottaa yhteyttä myös luotettavaan ja ammattitaitoiseen myyjään. Kylpytynnyrin valintaa helpottaa, kun mietit etukäteen muutaman asian:

Kylpytynnyrin koko

Henkilömäärä on yksi tärkeimmistä asioista mitä tulee huomioida ennen kylpytynnyrin hankintaa. Markkinoilta löytyy eri kokoja, alkaen 2 hengen paljusta aina 12 hengen paljuun. Iso palju saattaa houkutella sen tilavuuden vuoksi, mutta on hyvä myös muistaa, että isompaan kylpytynnyriin tarvitaan enemmän vettä ja pidempi lämmitysaika. Liian pieni kylpytynnyri taas on ahdas ja voi tehdä kylpemisestä epämukavaa.

Suosituimmat koot ovat 6–8 ja 8–10 hengen paljut. Vettä tämän kokoisiin paljuihin menee n. 1500–2000 litraa. Näiden kahden koon välillä lämmitysaika ei juuri poikkea toisistaa, ainoastaan noin puoli tuntia.

Paljun kokoa miettiessä, mieti siis ennen kaikkea oma tarve ja millaiseen käyttöön kylpytynnyri pääasiallisesti tulee. Onko tarkoitus kylpeä perheenä lasten kanssa vai kenties ainoastaan kahdestaan puolisosi kanssa? Satunnaisia vieraita varten ei kannata hankkia suurempaa tynnyriä, vaan paljuilu onnistuu silloin useammassa erässä.

Kylpytynnyrin paikka

Kylpytynnyrin voi hankkia niin mökille, omakotitalon pihalle tai usein jopa rivitalon pihalle. Mieti tarkoin kylpytynnyrin paikka ja sen ympärille jäävä tila. Kylpytynnyri tulee asentaa tasaiselle, kantavalle alustalle. Mielellään murskeen, laatoituksen, betonin tai terassin päälle. Huomioi myös piipun ja tulipesän tarvitsema tila - paljua tulee sijoittaa riittävän kauas rakennuksista.

Pidä mielessä myös käytettävyys. Kylpytynnyri on hyvä sijoittaa siten, että sen täyttäminen ja tyhjentäminen on mahdollisimman helppoa, otat veden sitten järvestä tai hanasta. Suojaisa paikka lisää myös käyttömukavuutta: kukaan tuskin haluaa kylpeä aivan naapureiden silmien alla. Mikäli et ole varma miten kylpytynnyri on fiksua sijoittaa, kannattaa kysyä myyjältä ammattilaisen mielipidettä. He osaavat arvioida myös turvallisuusseikat sijoittelussa.

Kylpytynnyrin puhtaanapito

Tarkistathan kylpytynnyriä ostaessa, että pakettiin kuuluu myös kansi. Mikäli ei kuulu, kannattaa sellainen ehdottomasti hankkia. Kylpytynnyrin kansi suojaa paljua mm. puista putoavilta lehdiltä ja lintujen jätöksiltä, ja helpottaa näin sen puhtaanapitoa.

Suojaavan kannen lisäksi, kylpytynnyri tulee puhdistaa ja vesi vaihtaa säännöllisesti. Mikäli kylpijöitä on vain muutama, ei vettä ole tarpeen vaihtaa joka kerta. Useamman henkilön kylpytynnyreiden vesi suositellaan vaihdettavaksi jokaisen käyttökerran jälkeen.

Paljuun on saatavilla myös pintasuodatinjärjestelmä, jonka avulla voi pidentää veden vaihtoväliä. Laite laitetaan paljuun käytön jälkeen ja se poistaa vedessä kelluvat hiukset, ihonpalaset yms. roskat. Veteen voi laittaa myös kloorittomia aktiivihappitabletteja, joiden avulla veden laatu pysyy parempana pidempään.

Luotettava ja ammattitaitoinen myyjä auttaa oikeanlaisen kylpytynnyrin valinnassa

Toivottavasti edellä mainitut vinkit auttavat selkeyttämään ajatuksia kylpytynnyrin hankintaan. Muistathan myös, että luotettava ja ammattitaitoinen myyjä auttaa kaikissa kylpytynnyriin liittyvissä asioissa. Ota rohkeasti yhteyttä, niin varmasti pääset pian nauttimaan kauniista kesäilloista kylpytynnyrissä kylpien.

  • Finnish
  • English
  • Swedish
  • German
  • French
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 19.3.2019 alkaen.

Verkkokauppa

Suomen Hyvän Kaupan Paikka Oy
Krouvintie 1
90400 Oulu

08 378 200
myynti@hyvankaupanpaikka.fi
www.hyvankaupanpaikka.fi
2006699-8

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Verkkopankit

Käytössä on kaikki yleisimmät verkkopankit. Maksunvälittäjänä toimii Checkout.fi. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu ja Checkout Finland Oy on OPn omistuksessa. Checkout-palvelun maksuehdot.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Checkout Finland Oy maksusi Suomen Hyvän Kauppa Oy:lle.

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille.  Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Sandander-ostorahoitus

Santander-ostorahoitus edellyttää ennakkoon hyväksyttyä rahoituspäätöstä, jonka olette hakeneet ennakkoon sivustomme kautta Santanderin verkkopalvelusta. Ostorahoitus on mahdollista vain, jos teillä on rahoituspäätös. Huomioikaa myös, että tilauksenne kokonaisumma ei saa ylittää teille myönnettyä rahoitussummaa.

Ennakkomaksu tilisiirtona

Pdf-lasku ladataan tilausvahvistuksessa olevasta linkistä. Maksun kirjauduttua tilillemme tilauksen käsittely jatkuu.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Suomen Hyvän Kaupan Paikka Oy
Krouvintie 1
90400 Oulu

08 378 200
myynti@hyvankaupanpaikka.fi
www.hyvankaupanpaikka.fi
2006699-8

Maksuehto

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.

Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista.

Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Maksuehdot sovitaan tilauksen yhteydessä ja sovittujen eräpäivien noudattaminen vahvistaa toimitusaikataulun.
Asiakkaalla on oikeus kaupan peruutukseen kuluttajasuojalain mukaisesti 14 päivän ajan tilausvahvistuksen/laskun vastaanottamisesta. Mikäli peruutusta ei ole mainitussa ajassa tehty, kauppa katsotaan sitovaksi. Laskun maksu katsotaan vahvistamiseksi.

Toimitusmuoto ja -kulut

Toimitusmuoto valitaan tuotekohtaisesti tuotteen oston yhteydessä ennen kuin tuote siirretään ostoskoriin. Myös toimituskulu on tuotekohtainen ja selviää tuotesivulla.

Haetaan paikan päältä

Tilauksen voi noutaa sovitusti liikkeestämme.

Rahti

Toimituskulut sisältävät rahti- ja pakkauskulut.Tuote toimitetaan asiakkaalle kotiin kuljetettuna, jolloin asiakas maksaa rahdin. 

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Sovimme aina tarkan toimitusajan. Ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautukset

Palautuksista on neuvoteltava aina myyntipalvelumme kanssa. Hyvitämme tuotteiden palautuksista ehjinä vahingoittumattomissa pakkauksissa palautettujen tuotteiden mukaisesti, mahdolliset toimituskustannukset vähennetään palautuksen määrästä.

Asennettuja tai osin asennettuja tuotteita emme ota vastaan palautuksina. Palautuksissa ostaja vastaa tuotteiden asianmukaisesta pakkauksesta niin, että kuljetusyhtiö pystyy ne kalustollaan noutamaan ja turvallisesti kuljettamaan. Palautusten rahtikustannukset maksaa myyjä niissä tapauksissa että asiasta on sovittu myyjäliikkeen kanssa ja tuote palautetaan myyjän kuljetusyhtiön sopimusnumerolla varastolle tai tehtaalle. 

Varastointi

Mahdollisesti ulkona varastoitavat tuotteet on pakattu säänkestävään pakettiin. Mikäli tuotetta varastoidaan asiakkaan luona ulkona ennen asennusta, paketit on tarkastettava mahdollisten repeytymien osalta ja tarvittaessa suojattava säältä. Pahvilaatikoissa toimitettavat tuotteet on varastoitava kuivissa tiloissa.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon.

Huolellisesta pakkaamisesta huolimatta voivat paketit vaurioitua kuljetuksen yhteydessä. Siksi on syytä jo lähetystä vastaanottaessa tarkistaa sen kunto kuljettajan (tai muun kuljetusliikkeen edustajan) läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tulee vastaanottajan pyytää tavarankuljettajaa tekemään heti vahinkoilmoitus, eli rahtikirjaan laitetaan merkintä vauriosta ja kuljettajan allekirjoitus + nimenselvennys. Tämän jälkeen kuluttajan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiakseen kuljetusvaurion käsittelystä.