Moni haluaa asentaa paljun terassille - onhan terassille asennettu palju siisti ja helppo käyttää. Mutta onko paljun asentaminen terassin yhteyteen helppoa vai hankalaa? Lue artikkelistamme millaisia asioita kannattaa miettiä, kun harkitset paljun asentamista terassille.
Paljun voi asentaa terassille joko upotettuna tai terassikannen päälle asennettuna.
Asennat paljun kummalla lailla tahansa, tulee paljun perustukset tehdä terassin alle kunnolla. Perustusten tulee olla tasainen, tiivis ja routimaton pohja, esimerkiksi betonivalu tai sorapohja. Mikäli maaperä on pehmeää, voi palju vajota tai kallistua jopa heti ensimmäisen kesän jälkeen.
Terassiin upotettu palju on tyylikäs ja helppokäyttöinen vaihtoehto paljun asennukseen. Paljun voi upottaa joko uuteen tai vanhaan terassiin. Vanhaan terassiin upottaessa tehdään terassilaudoitukseen paljun kokoinen reikä ja tarkistetaan, että paljun alle jäävät perustukset ovat kunnolla tehty.
Sanotaan, että terassiin upotettu palju on useiden mielestä helpompi käyttää, koska paljun reunat ovat matalammat ja siihen on silloin helpompi myös mennä. Onhan mallistossamme myös kokonaan terassiin upotettava palju, jolloin paljusta ei juuri reunoja jää esille. Tällainen asennus on mahdollista mikäli terassin alle jäävä tila antaa myöten. Turvallisuuden vuoksi on kuitenkin suositeltavaa jättää ainakin pienet reunat terassitasanteen yläpuolelle, ettei esimerkiksi lapset tai lemmikit tipahda vahingossa paljuun.
Terassin päälle asennettu palju vaatii terassin rakenteelta paljon. Esimerkiksi 8–10 hengen, vettä ja kylpijöitä täynnä oleva palju, on hyvin painava – jopa noin 2000–3000 kiloa. Näin suuren painokuorman alla voi huonokuntoiset laudat tai huonosti tehty terassin runko pettää. Paljun asennusta terassin päälle ei kuitenkaan kannata pelätä, kunhan vain huolehtii siitä, että terassin rakenne kestää massiivisen kuorman.
Jos palju on jo asennettu vakaasti muualle kuin terassin yhteyteen, mutta haaveilet siististä ja yhtenäisestä pihapiiristä, kannattaa paljun siirtämisen sijaan rakentaa sen ympärille terassialue. Vaarana voi kuitenkin olla, että nälkä voi kasvaa syödessä ja huomaat pian rakentavan suuren yhtenäisen terassialueen tai vähintäänkin kulkuväylän niiden väliin. Ei yhtään hassumpi idea, lisäähän yhtenäinen oleskelualue viihtyvyyttä.
Makuja on monia, mutta paljun sijoittaminen terassille on hyvä miettiä käytännöllisyyden näkökulmasta. Mieti esimerkiksi miten hoidat helpoiten paljun täyttämisen, tyhjentämisen ja lämmittämisen.
Terassin reunamille asennettu palju on huomattavasti helpompi huoltaa ja tyhjentää kuin terassin keskelle sijoitettu palju. Etenkin lämmityskamiinan kanssa on oltava tarkka – se on sijoitettava palamattomalle alustalle ja tarpeeksi kauas seinä- ja kattomateriaaleista.
Muistathan myös, että terassiin upotettu palju tarvitsee ns. huoltoluukun, jonka kautta esimerkiksi paljun tyhjentäminen on helpompaa. Tyhjentämistä varten voi myös asentaa lisäputken, jotta veden saa ohjattua kauemmaksi terassialueelta.
Hyvän Kaupan Paikan kylpytynnyrivalikoimasta löydät varmasti omalle terassillesi sopivan paljun. Rentouttavaa kylpykokemusta voit parantaa erilaisten lisävarusteiden avulla, kuten paljun portailla, joiden avulla nouset paljuun ketterästi. Paljun juomatelineellä taas saat kätevästi juomat kylpijöiden kätten ulottuville. Muistathan myös, että ammattitaitoinen henkilökunta auttaa aina tarvittaessa kaikissa kylpytynnyreihin liittyvissä asioissa, joten ota rohkeasti yhteyttä!
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 19.3.2019 alkaen.
Suomen Hyvän Kaupan Paikka Oy
Myyntimiehenkuja 10
90410 Oulu
08 378 200
myynti@hyvankaupanpaikka.fi
www.hyvankaupanpaikka.fi
2006699-8
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet ja yleisimmät maksukortit.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Pdf-lasku ladataan tilausvahvistuksessa olevasta linkistä. Maksun kirjauduttua tilillemme tilauksen käsittely jatkuu.
Ostaessasi Hyvän Kaupan Paikka Rahoituksella voit valita sinulle sopivimman maksuvaihtoehdon. Hyvän Kaupan Paikka Rahoitus on jatkuva luotto, jonka minimiluottoraja on 2000 euroa. Luoton muusta käytöstä voi seurata korkeampi tai alempi todellinen vuosikorko. Luotonantaja Resurs Bank AB Suomen sivuliike.
Käytettävissä ovat Klarnan tarjoamat maksutavat, kuten lasku, erämaksu, korttimaksu ja verkkopankkimaksu. Maksaminen tapahtuu turvallisesti Klarnan järjestelmän kautta, ja voit valita itsellesi sopivimman maksutavan kassalla.
Lisätietoja Klarnan tarjoamista maksutavoista ja ehdoista löydät osoitteesta www.klarna.com/fi.
Santander-ostorahoitus edellyttää ennakkoon hyväksyttyä rahoituspäätöstä, jonka olette hakeneet ennakkoon sivustomme kautta Santanderin verkkopalvelusta. Ostorahoitus on mahdollista vain, jos teillä on rahoituspäätös. Huomioikaa myös, että tilauksenne kokonaisumma ei saa ylittää teille myönnettyä rahoitussummaa.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Suomen Hyvän Kaupan Paikka Oy
Myyntimiehenkuja 10
90410 Oulu
08 378 200
myynti@hyvankaupanpaikka.fi
www.hyvankaupanpaikka.fi
2006699-8
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Maksuehdot sovitaan tilauksen yhteydessä ja sovittujen eräpäivien noudattaminen vahvistaa toimitusaikataulun. Asiakkaalla on oikeus kaupan peruutukseen kuluttajasuojalain mukaisesti 14 päivän ajan tilausvahvistuksen/laskun vastaanottamisesta. Mikäli peruutusta ei ole mainitussa ajassa tehty, kauppa katsotaan sitovaksi. Laskun maksu katsotaan vahvistamiseksi.
Toimitusmuoto valitaan tuotekohtaisesti tuotteen oston yhteydessä ennen kuin tuote siirretään ostoskoriin. Myös toimituskulu on tuotekohtainen ja selviää tuotesivulla.
Tilauksen voi noutaa sovitusti noutovarastoltamme Oulusta.
Toimituskulut sisältävät rahti- ja pakkauskulut. Tuote toimitetaan asiakkaalle kotiin kuljetettuna, jolloin asiakas maksaa rahdin.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Sovimme aina tarkan toimitusajan. Ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Palautuksista on neuvoteltava aina myyntipalvelumme kanssa. Hyvitämme tuotteiden palautuksista ehjinä vahingoittumattomissa pakkauksissa palautettujen tuotteiden mukaisesti, mahdolliset toimituskustannukset vähennetään palautuksen määrästä.
Asennettuja tai osin asennettuja tuotteita emme ota vastaan palautuksina. Palautuksissa ostaja vastaa tuotteiden asianmukaisesta pakkauksesta niin, että kuljetusyhtiö pystyy ne kalustollaan noutamaan ja turvallisesti kuljettamaan. Palautusten rahtikustannukset maksaa myyjä niissä tapauksissa että asiasta on sovittu myyjäliikkeen kanssa ja tuote palautetaan myyjän kuljetusyhtiön sopimusnumerolla varastolle tai tehtaalle.
Mahdollisesti ulkona varastoitavat tuotteet on pakattu säänkestävään pakettiin. Mikäli tuotetta varastoidaan asiakkaan luona ulkona ennen asennusta, paketit on tarkastettava mahdollisten repeytymien osalta ja tarvittaessa suojattava säältä. Pahvilaatikoissa toimitettavat tuotteet on varastoitava kuivissa tiloissa.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon.
Huolellisesta pakkaamisesta huolimatta voivat paketit vaurioitua kuljetuksen yhteydessä. Siksi on syytä jo lähetystä vastaanottaessa tarkistaa sen kunto kuljettajan (tai muun kuljetusliikkeen edustajan) läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tulee vastaanottajan pyytää tavarankuljettajaa tekemään heti vahinkoilmoitus, eli rahtikirjaan laitetaan merkintä vauriosta ja kuljettajan allekirjoitus + nimenselvennys. Tämän jälkeen kuluttajan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiakseen kuljetusvaurion käsittelystä.