Voiko järvivettä käyttää paljussa?

Palju järven rannalla - millä olisikaan helpompi ja järkevin tapa täyttää palju kuin järvivedellä. Mutta voiko järvivettä käyttää paljussa? Kestääkö paljun materiaalit ja lämmityskamiina järviveden tai jopa meriveden käytön? Lue, mitä tulisi huomioida, kun täytät paljun järvivedellä.

Huomioithan nämä, kun täytät paljun järvivedellä

Paljuun menee, sen koosta riippuen, noin 1500–2000 litraa vettä. Sellaisen määrän vettä ottaisi mieluusti järvestä, mikäli vain mahdollista. Mutta soveltuuko järvivesi paljuiluun? Vastaus on kyllä! Järvivettä voi käyttää paljun täyttämiseen, kunhan muistaa muutaman seikan:

  1. Järvivesi ei ole yhtä hygieenistä kuin hyvälaatuinen talousvesi
    Muistathan aina peseytyä kunnolla ennen paljuun menemistä, mutta etenkin silloin, kun palju on täytetty järvivedellä. Järvivesi ei ole yhtä hygieenistä kuin talousvesi, joten siinä olevat bakteerit voivat lisääntyä hyvinkin nopeasti pienessä ja lämpimässä vesitilassa. Mitä useampi kylpijä, sitä tärkeämpää on muistaa peseytyä. 
  2. Vaihda järvivesi jokaisen kylpykerran jälkeen
    Koska järvivesi itsessään ei ole niin hygieenista kuin talousvesi, tulisi vesi pääsääntöisesti vaihtaa ja palju pestä jokaisen kylpykerran jälkeen. Pelkkä vesipesu ei riitä, vaan puhdistuksessa tulisi käyttää paljun pesuun soveltuvaa pesuliuosta. Näin bakteerit eivät pääse lisääntymään ja kylpeminen seuraavallakin kerralla on mukavaa ja hygieenistä. Veden käyttöikää voi jatkaa epäpuhtauksia desinfioivien happitablettien (>> linkki tuotteeseen) avulla. Happitabletit desinfioivat ja hapettavat vettä ilman klooria ja ovat näin ympäristöystävällinen vaihtoehto veden puhdistukseen.
  3. Älä koskaan täytä paljua järvivedellä missä esiintyy sinilevää
    Sinilevä on myrkyllistä ja saattaa aiheuttaa iho-oireita herkimmille kylpijöille. Sinileväaikaan on siis oltava erityisen tarkkana, ettei käytä järvivettä paljun täyttämiseen.
  4. Varmista, että kylpytynnyrin materiaalit ja kamiina kestävät järvivettä
    Paljut valmistetaan lähes poikkeuksetta sellaisista materiaaleista, että ne kestävät myös järvi- ja meriveden käytön. Esimerkiksi Hyvän Kaupan Paikan kylpytynnyrit ja merialuminiista valmistetut kamiinat kestävät hyvin sekä järvi- että meriveden käytön.
  5. Huolellinen pesu ja suojaus pitää pöpöt loitolla
    Pese palju käytön jälkeen huolella. Paljun voi pestä joko siihen tarkoitetuilla pesuaineilla tai esimerkiksi mäntysuovalla sekä karkealla, mutta ei raapivalla, harjalla. Pesun päätteeksi suojaa palju kannella, jolloin puista tippuvat lehdet ja roskat sekä lintujen jätökset eivät pääse roskaamaan allasta. Huolellisen pesun ja suojauksen jälkeen voit täyttää paljun järvivedellä hyvillä mielin myös seuraavalla kerralla.

Saako kylpytynnyriä tyhjentää järveen?

Kylpytynnyrin tyhjentämisessä on aina mietittävä mihin suuren vesimäärän laskee.

Mökkipaljun vesi on käytännöllisintä tyhjentää järveen, edellyttäen, ettei kylpytynnyrissä ole peseydytty. Luonnollisestikaan kemikaalit eivät kuulu järviveteen, joten mikäli paljun puhtaanapidossa on käytetty kemikaaleja, ei vettä voi laskea järveen, vaan se on ohjattava jätevesiviemäriin.

Järvivesi on ekologinen tapa täyttää palju

Järvivesi soveltuu erittäin hyvin paljun täyttämiseen ja on myös ekologinen tapa täyttää palju, kunhan vaan muistaa kunnioittaa luontoja huolehtia muutamista pienistä asioista. Tutustu Hyvän Kaupan Paikan kylpytynnyreiden valikoimaan ja löydä sinulle sopivin. Mikäli kaipaat apua tai vinkkejä kylpytynnyrin valintaan, ota yhteyttä – me autamme mielellämme!

  • Finnish
  • English
  • Swedish
  • German
  • French
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 19.3.2019 alkaen.

Verkkokauppa

Suomen Hyvän Kaupan Paikka Oy
Krouvintie 1
90400 Oulu

08 378 200
myynti@hyvankaupanpaikka.fi
www.hyvankaupanpaikka.fi
2006699-8

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Verkkopankit

Käytössä on kaikki yleisimmät verkkopankit. Maksunvälittäjänä toimii Checkout.fi. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu ja Checkout Finland Oy on OPn omistuksessa. Checkout-palvelun maksuehdot.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Checkout Finland Oy maksusi Suomen Hyvän Kauppa Oy:lle.

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille.  Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Sandander-ostorahoitus

Santander-ostorahoitus edellyttää ennakkoon hyväksyttyä rahoituspäätöstä, jonka olette hakeneet ennakkoon sivustomme kautta Santanderin verkkopalvelusta. Ostorahoitus on mahdollista vain, jos teillä on rahoituspäätös. Huomioikaa myös, että tilauksenne kokonaisumma ei saa ylittää teille myönnettyä rahoitussummaa.

Ennakkomaksu tilisiirtona

Pdf-lasku ladataan tilausvahvistuksessa olevasta linkistä. Maksun kirjauduttua tilillemme tilauksen käsittely jatkuu.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Suomen Hyvän Kaupan Paikka Oy
Krouvintie 1
90400 Oulu

08 378 200
myynti@hyvankaupanpaikka.fi
www.hyvankaupanpaikka.fi
2006699-8

Maksuehto

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.

Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista.

Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Maksuehdot sovitaan tilauksen yhteydessä ja sovittujen eräpäivien noudattaminen vahvistaa toimitusaikataulun.
Asiakkaalla on oikeus kaupan peruutukseen kuluttajasuojalain mukaisesti 14 päivän ajan tilausvahvistuksen/laskun vastaanottamisesta. Mikäli peruutusta ei ole mainitussa ajassa tehty, kauppa katsotaan sitovaksi. Laskun maksu katsotaan vahvistamiseksi.

Toimitusmuoto ja -kulut

Toimitusmuoto valitaan tuotekohtaisesti tuotteen oston yhteydessä ennen kuin tuote siirretään ostoskoriin. Myös toimituskulu on tuotekohtainen ja selviää tuotesivulla.

Haetaan paikan päältä

Tilauksen voi noutaa sovitusti liikkeestämme.

Rahti

Toimituskulut sisältävät rahti- ja pakkauskulut.Tuote toimitetaan asiakkaalle kotiin kuljetettuna, jolloin asiakas maksaa rahdin. 

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Sovimme aina tarkan toimitusajan. Ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautukset

Palautuksista on neuvoteltava aina myyntipalvelumme kanssa. Hyvitämme tuotteiden palautuksista ehjinä vahingoittumattomissa pakkauksissa palautettujen tuotteiden mukaisesti, mahdolliset toimituskustannukset vähennetään palautuksen määrästä.

Asennettuja tai osin asennettuja tuotteita emme ota vastaan palautuksina. Palautuksissa ostaja vastaa tuotteiden asianmukaisesta pakkauksesta niin, että kuljetusyhtiö pystyy ne kalustollaan noutamaan ja turvallisesti kuljettamaan. Palautusten rahtikustannukset maksaa myyjä niissä tapauksissa että asiasta on sovittu myyjäliikkeen kanssa ja tuote palautetaan myyjän kuljetusyhtiön sopimusnumerolla varastolle tai tehtaalle. 

Varastointi

Mahdollisesti ulkona varastoitavat tuotteet on pakattu säänkestävään pakettiin. Mikäli tuotetta varastoidaan asiakkaan luona ulkona ennen asennusta, paketit on tarkastettava mahdollisten repeytymien osalta ja tarvittaessa suojattava säältä. Pahvilaatikoissa toimitettavat tuotteet on varastoitava kuivissa tiloissa.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon.

Huolellisesta pakkaamisesta huolimatta voivat paketit vaurioitua kuljetuksen yhteydessä. Siksi on syytä jo lähetystä vastaanottaessa tarkistaa sen kunto kuljettajan (tai muun kuljetusliikkeen edustajan) läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tulee vastaanottajan pyytää tavarankuljettajaa tekemään heti vahinkoilmoitus, eli rahtikirjaan laitetaan merkintä vauriosta ja kuljettajan allekirjoitus + nimenselvennys. Tämän jälkeen kuluttajan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiakseen kuljetusvaurion käsittelystä.